IV Congrés Salut, Educació i Qualitat de Vida, Càtedra ASISA i VI Jornada Dialogant amb les teoríes

EDUCACIÓ DIGITAL MÉS ENLLÀ DE L’AULA. USOS SALUDABLES I CORRESPONSABILITAT EDUCATIVA

Descarregar Pdf

Ens complau comunicar una nova edició, la 4a, del Congrés Salut, Educació i Qualitat de Vida que organitza la Càtedra ASISA i el grup GESEC, juntament amb les VI Jornades "Dialogant amb les teories", organitzades pel grup de Reflexió sobre Sociologia Contemporània (GERCS), sota la temàtica "Educació digital més enllà de l'aula. Usos saludables i corresponsabilitat educativa".

El Congrés i les jornades es celebraran els dies 9 i 10 de novembre de 2022, en format presencial a la Universitat de Lleida (UdL) i l'alumnat tindrà a la seva disposició la posibilitat de reconèixer 2 ECTS com a matèria transversal.

A continuació teniu tota la informació corresponent respecte al congrés:

Veure el PROGRAMA

Veure INSCRIPCIÓ

Veure MATÈRIA TRANSVERSAL

Continguts

L'educació digital en la societat del coneixement, interconnectada i de riscos globals, és un tema rellevant i actual des del punt de vista social –local i global. Tractem el tema amb la mirada posada en l'àmbit de l'educació no formal i informal, els àmbits en què les persones s'eduquen des de nens més enllà de l'escola, en el marc també de les relacions intergeneracionals i una socialització profigurativa.

La interconnexió virtual té múltiples avantatges i suposa una transformació també en els espais i les maneres de socialització. Diversos estudis alerten alhora dels reptes i perills i de la necessària sensibilització, prevenció i educació.

El Congrés/Jornada tracta aquestes dimensions des de diferents aspectes:

1. Bons usos de les xarxes socials i les tecnologies, importància de l'educació digital per a tothom
  2. Riscos, afectacions, problemàtiques, ciberadicciones... prevenció davant els mals usos, paranys de la tecnologia i xarxes per a tothom
  3. Sensibilització, corresponsabilitat i formació en educació digital família-societat-escola
  4. Experiències de formació en educació digital fora de l'aula per a combatre riscos
  5. Estudis d'entitats i grups de recerca

Objectius

Es pretén sumar els objectius de: anàlisi, formació, transferència i recerca - amb la mirada posada a incidir en la reflexió orientada al canvi i la transformació social - que caracteritzen els grups que conformen el GESEC en els seus vessants bàsics: l'àmbit de la salut, l'àmbit de l'educació i la formació universitària de professionals.

Posem èmfasi en la mirada dirigida cap a l'estudiantat que s'està formant professionalment per a crear un espai de trobada i reflexió conjunta i tranversal sobre aspectes de la realitat social actual on els estudiants, futurs professionals s'iniciïn –o aprofundeixin- en l'anàlisi i la recerca de contextos socials dels seus entorns i en el coneixement, disseny i desenvolupament de projectes d'accions transformadores.

Objectius concrets

1. Abordar l'impacte dels usos dels usos quotidians de les TRIC (tecnologies de la relació, la informació i la comunicació) en l'educació i salut dels joves.
  2. Visibilitzar la perspectiva dels agents implicats: grups d'estudi, joves, famílies, persones grans, docents.
  3. Analitzar la problemàtica i els riscos detectats, les potencialitats positives i les necessitats educatives fora de l'aula.

Per qualsevol informació que necessiteu ampliar o dubtes al respecte, podeu possar-vos en contacte amb la secretària tècnica Loli Lujano a través del correu: geosoc.secretaria@udl.cat