El grup GESEC participa al IV WORKSHOP XARXA TISSE 2022. Territoris intel·ligents i sostenibles en l’àmbit social i educatiu

Territorialització, innovació i sostenibilitat: Perspectives per superar vulnerabilitats en el marc de les ODS 2030/UNESCP

Descarregar Pdf

Aquests dies, 17 i 18 de novembre, a Andorra s'ha desenvolupat el IV WORKSHOP XARXA TISSE. La Xarxa es va constituir l'any 2018 fruit de la iniciativa de la professora Betania Leite de la Universitat Federal de Rio Grande do Norte (UFRN) Natal, Brasil, i dels professors Antonio Rochette i Luís Alconforado de la Universitat de Coimbra. Des del 2019 membres del GESEC de la Universitat de Lleida en forma també part.

Prèviament, els dies 15 i 16 membres de la Xarxa han fet una estada a la Universitat de Lleida on han estat rebuts per la degana de la Facultat de Ciències de l'Educació i per la vicedegana de pràctiques en el grau d'educació. També han compartit propostes, experiències i coneixements en sengles reunions amb Xavier Carrera (COMPETECS) i Óscar Flores (Suport i assessorament Activitat Docent).

El Workshop 2022 ha estat organitzat conjuntament per la Dra. Betania Leite de la Universitat Federal de Rio Grande do Norte, Paquita Sanvicén-Torné, de GESEC-Universitat de Lleida i Joan Micó i Núria Segués membres del Centre Andorra de Recerca i Innovació, que han estat els amfitrions de la jornada.

Els WORKSHOPS de la XARXA TISSE, són trobades anual que reuneix investigadors convidats interessats a ampliar els seus coneixements sobre processos de planificació estratègica i intel·ligent per a xarxes/sistemes educatius i altres instàncies de gestió educativa i àrees relacionades. La seva finalitat és reunir-se, intercanviar experiència i compartir coneixements i activitats, fer projectes conjunts, que potencien solucions innovadores que representen les demandes de polítiques públiques per al Desenvolupament Sostenible. Entre els seus objectius, es proposa desenvolupar estudis per induir conductes espacials i multifactorials, a partir d'indicadors de vulnerabilitats socials, educatives i territorials; promoure la transferència de coneixements fruit de projectes innovadors que portin a la (re)organització dels sistemes educatius en la línia d'un territori intel·ligent, saludable i sostenible; promoure les relacions entre universitats, institucions públiques i privades i sistemes educatius, buscant potenciar processos d'innovació recolzats per mitjans digitals i tecnològics; promoure la formació d'investigadors, gestors, docents i tècnics en relació als coneixements i temàtiques que impregnen la XARXA TISSE: territorialització, intel·ligència, sostenibilitat en l'àmbit social i educatiu entre d'altres.

En el IV Workshop 2022. S'han desenvolupat quatre panells:

1. Múltiples vulnerabilitats territorials davant l'envelliment de la població: dimensions, conseqüències i estereotips.
  2. Apropiació de coneixements i habilitats tecnològiques digitals per als canvis socials, educatius i territorials;
  3. Demandes de polítiques públiques i perspectives innovadores per potenciar la gestió del territori;
  4. Innovacions tecnològiques digitals i disruptives per superar les vulnerabilitats socials, educatives i territorials.

La ponència inaugural del IV Workshop ha estat a càrrec del Dr. Fidel Molina-Luque, IP del GESEC. El títol de la conferència ha estat: Profiguració i Ciutat Educadora: la importància de la socialització comunitària, emocional i en xarxa.

La Dra. Maricel Oró Piqueras ha participat en el Panel en el panel 1 presentant el projecte GESEC – DEDAL-LIT. "Envelliment actiu, superació de l'edatisme, narrativa, configuració i relacions intergeneracionals, investigacions i propostes de la Universitat de Lleida"

El conjunt de les sessions del IV Workshop va ser retransmès en streaming i es poden recuperar els enregistraments al Canal de Youtube de la RED TISSE: